Retur- og varemodtagelse

Vi varetager dine retur- og varemodtagelser, kontrollere dem og registrerer dem i WMS-lagersystemet, så du kan refunderer pengene til kunden.
man-with-helmet-carrying-boxes

Få tilsendt et uforpligtende tilbud

Vi behandler alle forespørgsler indenfor 24 timer. Du får svar tilbage på mail eller telefonisk.
Daglig håndtering af retur- og varemodtagelser
Afhængig af din virksomhedstype, så kan antallet af retur- og varemodtagelser varierer meget. Sælger man til slutkunden (B2C), så har kunden som minimum 14 dages returret, hvilket nogle kunder vil benytte sig af.

Varemodtagelser

Vi anbefaler at man registrerer alle indkøb i vores WMS-lagersystem, således at vi kan sammenholde de varer der ankommer på vores lager, med de indkøbte varer. På den måde sikrer vi os, at de modtagne vareantal, passer med det indkøbte. Det er også muligt at køre udenom vores indkøbsmodul - i så fald registrerer vi blot alle varer der ankommer.

Når varerne ankommer, arbejder vi ud fra følgende procedure:
  1. Kontrollér for synlige skader på emballagen. Hvis der er synlige skader, tager vi imod forsendelsen med forbehold
  2. Vi finder indkøbsordren der passer til de varer der er ankommet
  3. Med vores håndscanner registrerer vi alle varerne. Er der uoverensstemmelse mellem de modtagne varer, og din indkøbsordre, så vil du få en notifikation, således at du kan tage kontakt til din leverandør
  4. Er der ikke stregkoder på varerne, printer vi disse og påfører kasserne (der skal være stregkoder på alle opmagasineret varer)
  5. Varelageret opjusteres automatisk og synkroniseres med dit ERP- eller webshopsystem
  6. Varerne sættes på nu plads og registreres med et lager-loknr. så de nemt kan findes frem igen, når de senere skal plukkes
Følgende procedure garantere en meget lav fejltolerance, og at du har samtidig 100% indblik i hvad der modtages - og lige så vigtigt - hvad der ikke modtages på lageret.
y1oung-man-working-warehouse-with-boxes (4)

Returvaremodtagelse

Vi ved at antallet af returordre kan varierer meget fra kunde til kunde, og er i særdeleshed meget afhængig af om man sælger B2B eller B2C. Tøj er bl.a. én af de produkttyper som har den højeste procentuelle returrate. Uanset om du har få eller mange returordre, så varetager vi alle der kommer retur indenfor 24 timer.

Når returvarer ankommer, arbejder vi ud fra følgende procedure:
  1. Kontroller om der er vedlagt en returseddel, med et ordrereferencenummer, og måske med en tilhørende årsag til returnering
  2. Vi kontrollere varen (varierer afhængig af produkttype). Er der noget bemærkelsesværdigt at nævne, påfører vi disse anmærkninger på retursagen i WMS-lagersystem, med tilhørende billeder, så du har mulighed for at reagerer på sagen. Måske skal kunden kontaktes, eller måske er der lavet en aftale med kunden
  3. Returordre uden bemærkninger registreres også i WMS-lagersystemet
  4. Afhængig af hvilken aftale vi har indgået, så har vi mulighed for både at opjusterer automatisk lagerbeholdningen, eller hvis du foretrækker det, så kan du selv gøre dette, blot ved at godkende en returordre i WMS-lagersystemet
da_DKDanish

    Fortæl os lidt om din virksomhed
    Hvor mange forsendelser har du?
    Hvor stort er dit lager?
    Hvilke services har du brug for?
    Tilknyt en bemærkning (valgfri)
    Angiv dine kontaktoplysninger

    Få tilsendt et uforpligtende tilbud indenfor 24 timer

    Er du nyopstartet og kender ikke dit behov, så skriv de forventede mængder og tilknyt en kommentar om det i bemærkningsfeltet.

    Har du brug for at snakke med os? - så er du velkommen til at ringe på nedenstående nummer: